Siirry sisältöön

Asiakasmaksut / muutoksenhakuohjeet

Muutoksenhakuohjeet:

 

Sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasmaksuista annetun lain 11 §:n mukaan terveydenhuollon palveluista perittävä asiakasmaksu voidaan jättää perimättä tai alentaa siltä osin kuin maksun periminen vaarantaa henkilön tai perheen toimeentulon edellytyksiä tai henkilön lakisääteisen elatusvelvollisuuden toteuttamista.

 

Jos olet tyytymätön saamaasi asiakasmaksua koskevaan laskuun, voit tehdä oikaisuvaatimuksen

kirjallisesti 30 päivän kuluessa laskun vastaanottamisesta. Sinun katsotaan saaneen laskun seitsemän (7) päivän kuluttua laskun lähettämisestä.

 

Ilmoita oikaisuvaatimuksessa:

· hakijan nimi, henkilötunnus ja yhteystiedot

· laskun numero ja eräpäivä (jos hakemus koskee useampia laskuja, merkitse hakemukseen kaikkien laskujen numerot ja eräpäivät

· perustele hakemuksessa, miksi haet maksun alentamista/perimättä jättämistä

· selvitys siitä, miksi kyseisen potilasmaksun periminen vaarantaa sinun tai perheesi toimeentulon edellytyksiä tai elatusvelvollisuutesi toteuttamista

· selvitys henkilökohtaisesta tai perheesi taloudellisesta tilanteesta ja maksukyvyttömyydestä

· jos asioit toisen henkilön puolesta, millä perusteella sinulla on oikeus edustaa henkilöä (liitä mukaan tarvittaessa valtakirja)

 

Hakemus toimitetaan osoitteeseen:

 

Hattulan hyvinvointilautakunta

Postiosoite: Pappilanniementie 9, 13880 Hattula

Sähköpostiosoite: hattulan.kunta@hattula.fi

 

 

Kunnanvirasto:
Pappilanniementie 9, 13880 Hattula
hattulan.kunta@hattula.fi

Kunnan palvelupiste:
050 577 8722
palvelupiste@hattula.fi
Avoinna ma-pe 8-15

Tilavaraukset:
timmivaraukset@hattula.fi

chevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram