Tietopyynnöt
Asiakirja- ja tietopyynnöt on keskitetty Hattulassa kunnan kirjaamoon, joten asiakirjoja voit aina pyytää kirjaamosta (kirjaamo@hattula.fi).
Teknisiä asiakirjoja (rakennuspiirustukset, kartat jne.) voit kuitenkin pyytää myös suoraan osoitteesta toimisto.tekninen@hattula.fi
Jos tarvitset tietoja sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasasiakirjoista, pyydä niitä suoraan Kanta-Hämeen hyvinvointialueelta https://omahame.fi/rekisteroidyn-oikeudet (linkki johtaa ulkopuoliselle sivustolle).
Kunnan toimielinten pöytäkirjat vuodesta 2023 lähtien löytyvät kunnan kotisivuilta Esityslistat, pöytäkirjat ja viranhaltijapäätökset.
Kirjaamosta saat tarvittaessa myös neuvoja tietopyynnön tekemiseen ja aineistoon liittyen.
Miten teen tietopyynnön?
Voit tehdä tietopyynnön vapaamuotoisena, mutta voit käyttää myös kunnan sivuilta löytyviä valmiita lomakkeita.
Kerro mahdollisimman tarkasti, mitä tietoja tai asiakirjoja etsit. Näin asiasi käsittelyä saadaan nopeutettua.
Lähetä tietopyyntösi (lomake tai vapaamuotoinen viesti) kirjaamoon sähköpostilla tai postitse. Jos viestisi sisältää henkilötietoja, käytä salattua sähköpostia tietoturvasyistä. Jos sinulla ei jo ole sähköpostissasi käytössä omaa turvapostipalvelua, katso ohje salatun sähköpostin lähettämiseen kunnalle.
Voit tutustua tarkemmin tietopyynnön tekemiseen myös osoitteessa tietopyynto.fi (linkki johtaa ulkopuoliselle sivustolle).
Mitä asiakirjoja voin tilata?
Hallinnolliset asiakirjat ovat pääsääntöisesti julkisia. Jokaisella on oikeus saada tieto viranomaisen julkisesta asiakirjasta.
Omia tietojasi ja asioitasi käsitteleviä asiakirjoja sinulla on oikeus pyytää, vaikka ne olisivatkin salassapidettäviä. Olet silloin ”asianosainen”.
Lisätietoa kunnan asiakirjoista löydät asiakirjajulkisuuskuvauksesta.